Ebben a játékban a versengő 10-féle színes csapat igyekszik megszerezni az elrejtett kincset, amely a csoport minden tagjának tartogat meglepetést.
Egy mondat mind felett
Kincset találni nagy kaland, főleg, ha a hozzá vezető úton ellenfelekkel és buktatókkal kell megküzdeni. A csapatoknak 10 állomáson 10 különböző próbát kell teljesíteniük. Minden feladat elvégzése után egy szót nyernek el, amelyeket ha helyes sorrendbe állítanak, akkor megkapják a kincs helyét.
A játék kezdetén a kékek, a zöldek és a többi szín is egy térképet kap, amelyen bejelölték a különböző állomások helyét. A rajtjelző dudaszó után megindul a versenyfutás a szabad helyekért, mert minden állomáson egyszerre csak egy csapat játszhat. A teljesített feladatok után nem csak egy mondattöredék jár: extra pontokat lehet szerezni lelkesedéssel és buzdítással. Minél hangosabban énekli egy team az indulóját, annál több pontot kap.
Gonosz kis törpék
Az állomásokhoz vezető út sem veszélytelen. A gyerekek és vezetőik minduntalan gonosz törpékbe botlanak, akik megpróbálják félrevezetni őket. Hamis információkat adnak a következő szabad állomás helyéről, de akár megpróbálhatják talmi ígéretekkel kicsalni a már megszerzett szavakat a gyanútlan utazókból. A legelvetemültebbek vámot szednek az áthaladásért.
Tündér, segíts!
Ha egy gyereksereg csapdába kerül a törpék gyűrűjében, akkor a játék során egy alkalommal segítségül hívhatja a jóságos tündért, aki egy varázsütésre eltünteti a komisz lényeket. A tündért csak egy bizonyos varázsigével lehet megidézni. A bűbáj akkor hatásos, ha a csapat minél hangosabban kiabálja, hogy akárhol is tartózkodik a kedves hölgy, biztosan meghallja.
Kincs, ami van
Amelyik csapat a leggyorsabban fejti meg a mondatot, az nyeri az ajándékokkal megrakott kincsesládát. A trezor könyveket, macikat, labdákat és rengeteg más ajándékot rejt. A többi csapat sem távozik üres kézzel. A játék során szerzett pontokat ajándékokra válthatják, vagy megtarthatják a végső összesítésre. Hiszen a fő cél az, hogy elnyerjék a tábori kupát.